Κέντρο Διδασκαλίας και Μάθησης Ι.Π. - DSpace Repository

Από τον Μάλεβιτς στον μινιμαλισμό: προσέγγιση υπό την οπτική της ιστορίας και της θεωρίας της μοντέρνας τέχνης

Show simple item record

dc.contributor.author Μήτρακα, Χρυσούλα
dc.date.accessioned 2024-07-20T19:46:49Z
dc.date.available 2024-07-20T19:46:49Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Μήτρακα, Χ., 2020. Από τον Μάλεβιτς στον μινιμαλισμό: προσέγγιση υπό την οπτική της ιστορίας και της θεωρίας της μοντέρνας τέχνης (Doctoral dissertation, Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Ιστορίας και Μετάφρασης-Διερμηνείας. Τμήμα Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας). en_US
dc.identifier.other 10.12681/eadd/48627
dc.identifier.uri http://195.251.111.89:8555/xmlui/handle/123456789/2389
dc.description 1, ix, 376 σ., εικ. Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) en_US
dc.description.abstract Η συγκεκριμένη διατριβή διερευνά την ανάπτυξη της Μοντέρνας Τέχνης, μέσω της ανάλυσης, σύγκρισης και αξιολόγησης των έργων των κύριων εκφραστών των ρευμάτων τέχνης που αναπτύχθηκαν κυρίως στις αρχές και τα μέσα του 20ου αιώνα, από τον Σουπρεματισμό έως τον Μινιμαλισμό. Αρχικά, αναπτύχθηκαν τα ιστορικά στοιχεία που οδήγησαν στη διαμόρφωση της Τέχνης, με έμφαση στη Μοντέρνα Τέχνη, από κοινωνικής και ιδεολογικής οπτικής. Στη συνέχεια, προχώρησα στην ανάπτυξη της Μοντέρνας Τέχνης μέσα από τα καλλιτεχνικά ρεύματα Σουπρεματισμός, Ντανταϊσμός, Ντε Στιλ, Μπάουχαους, Σουρεαλισμός, Αρ Ντεκό, Κονστρουκτιβισμός, Αφηρημένος Εξπρεσιονισμός, Ποπ Αρτ και Μινιμαλισμός, και τους αντίστοιχους εκπροσώπους των ρευμάτων αυτών. Έμφαση δόθηκε στην ακμή και την παρακμή της Ρωσικής Πρωτοπορίας και πως από τους κόλπους της γεννήθηκε ο Μάλεβιτς και το κίνημα του Σουπρεματισμού. Εξετάστηκαν οι επιδράσεις του Μάλεβιτς στο ρεύμα του Σουπρεματισμού, καθώς και τα νεωτερικά στοιχεία που εισήγαγε ο καλλιτέχνης μέσω των έργων του. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο Μαύρο Τετράγωνο, το πιο πολυσυζητημένο και αμφιλεγόμενο έργο του καλλιτέχνη. Στη συνέχεια, αναλύθηκαν δυο μεγάλοι μοντέρνοι γλύπτες, ο Μπρανκούζι και ο Τζακομέττι, που έθεσαν τις βάσεις του Μινιμαλισμού δημιουργώντας τη δική τους διαλεκτική. Παράλληλα, παρουσιάστηκε ενδελεχώς το κίνημα του Μινιμαλισμού μέσα από τα έργα των Ντέιβιντ Σμιθ, Τόνι Σμιθ, Νταν Φλάβιν, Ντόναλντ Τζαντ, Φρανκ Στέλα και Σολ Λιούιτ και τις κοινωνικο-ιστορικές και ιδεολογικές συνθήκες της Αμερικής των δεκαετιών ’50 και ’60 που ώθησαν στην ανάπτυξη του κινήματος.Τέλος, ερευνήθηκαν και αναπτύχθηκαν οι αφορμές και οι αιτίες της επιστροφής των μινιμαλιστών στον Μάλεβιτς και την ιδεολογία του, αναλύοντας και συγκρίνοντας τα έργα των καλλιτεχνών του αμερικανικού Μινιμαλισμού, του αμερικανικού Αφηρημένου Εξπρεσιονισμού, και των Μπρανκούζι και Τζακομέττι, με το έργο του Μάλεβιτς. Επιμέρους στόχος ήταν η περιπτωσιολογική μελέτη των δομών και των διαφοροποιήσεων στις τεχνικές των σημαντικότερων έργων του Μάλεβιτς και ο τρόπος που αυτές επηρέασαν τα μετέπειτα ρεύματα τέχνης, και ιδίως τον Μινιμαλισμό, προκειμένου να εξαχθούν τα απαραίτητα συμπεράσματα. Ο στόχος αυτός επετεύχθη σε συνδυασμό με την αναζήτηση και μελέτη των ιστορικών, κοινωνικών και πολιτικών γεγονότων της εποχής που αναπτύχθηκαν τα συγκεκριμένα ρεύματα, με έμφαση στον Μινιμαλισμό. en_US
dc.language.iso el en_US
dc.publisher Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Ιστορίας και Μετάφρασης-Διερμηνείας. Τμήμα Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας en_US
dc.subject Μάλεβιτς, Καζιμίρ (1879-1935) en_US
dc.subject Μινιμαλισμός en_US
dc.subject Μοντέρνα τέχνη en_US
dc.subject Σουπρεματισμός en_US
dc.title Από τον Μάλεβιτς στον μινιμαλισμό: προσέγγιση υπό την οπτική της ιστορίας και της θεωρίας της μοντέρνας τέχνης en_US
dc.title.alternative From Malevich to minimalism: an approach to the history and theory of modern art en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account