Κέντρο Διδασκαλίας και Μάθησης Ι.Π. - DSpace Repository

Η μουσική κίνηση στην Αθήνα κατά την εποχή της μικρασιατικής εκστρατείας και καταστροφής μέσα από τον καθημερινό τύπο: παραστασιολογία - ρεπερτόριο - κοινωνικός ρόλος

Show simple item record

dc.contributor.author Πολυμενοπούλου, Αικατερίνη
dc.contributor.author Polymenopoulou, Aikaterini
dc.date.accessioned 2024-07-25T08:32:51Z
dc.date.available 2024-07-25T08:32:51Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Πολυμενοπούλου, Α., 2018. Η μουσική κίνηση στην Αθήνα κατά την εποχή της μικρασιατικής εκστρατείας και καταστροφής μέσα από τον καθημερινό τύπο: παραστασιολογία-ρεπερτόριο-κοινωνικός ρόλος (Doctoral dissertation, Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Μουσικής και Οπτικοακουστικών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών). en_US
dc.identifier.other 10.12681/eadd/45027
dc.identifier.uri http://195.251.111.89:8555/xmlui/handle/123456789/2435
dc.description 2 τ. (411; 171 σ.), εικ., πιν., γραφ. en_US
dc.description.abstract Η αποτίμηση της μουσικής κίνησης στην Αθήνα κατά την διετία 1922-1923,όπως αυτή προκύπτει από την πλούσια σχετική αρθρογραφία των αθηναϊκών ημερήσιων εφημερίδων της εποχής, αναδεικνύει τόσο τον ψυχαγωγικό όσο και τον κοινωνικό χαρακτήρα των μουσικών δρώμενων της περιόδου αυτής. Παρά τη μείωσή τους αμέσως μετά τη μικρασιατική καταστροφή, τα μουσικά δρώμενα εξακολουθούσαν να ψυχαγωγούν το αθηναϊκό κοινό με προτίμηση στις οπερέτες έναντι των άλλων μουσικών ειδών, δεδομένου ότι το είδος αυτό προσέγγιζε αμεσότερα το λαϊκό κοινό και αποτελούσε τον αντίποδα στη σκληρή οικονομική,πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα. Από την άλλη, εκτός της μουσικής καλλιέργειας και της τέρψης των συμμετεχόντων τα μουσικά δρώμενα υπηρετούσαν και άλλους στόχους, όπως η ενίσχυση της εθνικής αυτοσυνειδησίας και η έμπρακτη αλληλεγγύη προς τους πρόσφυγες. Γέννημα των στόχων αυτών αποτελούσαν οι λαϊκές συναυλίες, οι οποίες εγκαινιάστηκαν την περίοδο αυτή και δίχασαν τους κριτικούς της μουσικής, αφού για άλλους διαπαιδαγωγούσαν το λαό και συνιστούσαν στοιχείο προόδου και για άλλους αποτελούσαν ευτελείς παραστάσεις, οι οποίες υποβάθμιζαν το αισθητικό κριτήριο. Η έρευνά μας έδειξε ότι η επίδραση της μικρασιατικής καταστροφής στα μουσικά δρώμενα της Αθήνας αποτυπώνεται την περίοδο αυτή στις προτιμήσεις των μουσικών ειδών, στον αριθμό, τη μορφή και στο σκοπό των παραστάσεων, καθώς και στον άλλοτε διθυραμβικό και άλλοτε επικριτικό δημοσιογραφικό σχολιασμό των κριτικών en_US
dc.language.iso el en_US
dc.publisher Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Μουσικής και Οπτικοακουστικών Τεχνών. Τμήμα Μουσικών Σπουδών en_US
dc.subject Μουσικά δρώμενα en_US
dc.subject Παραστασιολογία en_US
dc.subject Ρεπερτόριο en_US
dc.subject Δημοσιογραφική κριτική en_US
dc.subject Αθηναϊκό κοινό en_US
dc.subject Μικρασιατική καταστροφή en_US
dc.subject Κοινωνικός ρόλος en_US
dc.title Η μουσική κίνηση στην Αθήνα κατά την εποχή της μικρασιατικής εκστρατείας και καταστροφής μέσα από τον καθημερινό τύπο: παραστασιολογία - ρεπερτόριο - κοινωνικός ρόλος en_US
dc.title.alternative Musical events in Athens during the expedition to and devastation in Asia minor as seen through the daily press: parastasiologia - repertoire - social role en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account