Κέντρο Διδασκαλίας και Μάθησης Ι.Π. - DSpace Repository

Οπτική και ηχητική αντίληψη υπερχώρων

Show simple item record

dc.contributor.author Τραπέρας, Δημήτριος
dc.contributor.author Traperas, Dimitrios
dc.date.accessioned 2024-07-26T20:52:10Z
dc.date.available 2024-07-26T20:52:10Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Τραπέρας, Δ., 2019. Οπτική και ηχητική αντίληψη υπερχώρων (Doctoral dissertation, Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Μουσικής και Οπτικοακουστικών Τεχνών. Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας). en_US
dc.identifier.other 10.12681/eadd/45628
dc.identifier.uri http://195.251.111.89:8555/xmlui/handle/123456789/2458
dc.description 194 σ., εικ., πιν., σχημ. en_US
dc.description.abstract Διερευνώνται οι ανώτερες διαστάσεις, που είναι γνωστές και ως «Υπερχώροι», και οι τρόποι προσέγγισής τους μέσω των αισθήσεων και υπό το πρίσμα της Τέχνης, της Τεχνολογίας και της Επιστήμης. Συγκεκριμένα, διερευνάται ο τρόπος με τον οποίο ο άνθρωπος διαμορφώνει την αντίληψη του τριδιάστατου χώρου με βάση τα δεδομένα που δέχονται τα αισθητήρια όργανα και την εγκεφαλική επεξεργασία τους. Αναλύουμε την έννοια της διάστασης τόσο στην οικεία της μορφή, όσο και στον χώρο της Επιστήμης, των Μαθηματικών και της Φυσικής, με έμφαση στις θεωρίες για υπαρκτούς και φανταστικούς κόσμους. Μελετάται η γεωμετρική προσέγγιση της Τέταρτης Χωρικής Διάστασης μέσα από την μαθηματική λογική και εξετάζονται οι ιδιότητες απλών γεωμετρικών υπερ-στερεών. Εξετάζεται ιστορικά η αναζήτηση των ανωτέρων διαστάσεων και η διάδοση της θεωρίας της Τέταρτης Χωρικής Διάστασης στο ευρύ κοινό μέσα από την Τέχνη και την Λογοτεχνία. Αναλύεται συνοπτικά η σχέση των υπερχώρων με την Σύγχρονη Τέχνη από τις αρχές του εικοστού αιώνα μέχρι τις μέρες μας. Έτσι οδηγούμαστε στο κύριο θέμα της παρούσας εργασίας: με αφορμή τους τρόπους προσέγγισης της υπερχωρικής αντίληψης διαφόρων καλλιτεχνών και επιστημόνων στο παρελθόν, είναι δυνατόν να την βελτιώσουμε εφαρμόζοντας, καταρχάς, σύγχρονη οπτικοακουστική τεχνολογία; Συγκεκριμένα, προτείνεται: (α) μία διαδραστική καλλιτεχνική εγκατάσταση για την προσέγγιση του Υπερχωρικού Ήχου, όπως τον περιέγραψε ο Varèse και ο Helmholtz και σε αντιστοίχιση με τα Βαρυτικά Κύματα, (β) μία επιστημονική προσέγγιση της διαισθητικής «Υπερσφαίρας» του Johan Van Manen και η σύνδεσή της με την Κβαντική Γεωμετρία της Θεωρίας των Χορδών που, μέσα από μία καλλιτεχνική προσέγγιση, οδηγεί σε ένα νέο κοσμολογικό μοντέλο και (γ) μία διαδραστική εφαρμογή οπτικοποίησης της Υπερσφαίρας που προκύπτει ως εξέλιξη της Μεθόδου των Χρωματιστών Κύβων του Hinton. en_US
dc.language.iso el en_US
dc.publisher Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Μουσικής και Οπτικοακουστικών Τεχνών. Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας en_US
dc.subject Επιστήμη και τέχνη en_US
dc.subject Υπερχώρος en_US
dc.subject Υπερκύβος en_US
dc.subject Υπερσφαίρα en_US
dc.subject Υπερχωρικός ήχος en_US
dc.subject Τέταρτη χωρική διάσταση en_US
dc.subject Βαρυτικά κύματα en_US
dc.subject Κοσμολογικό μοντέλο en_US
dc.subject Θεωρία χορδών en_US
dc.subject Κβαντική γεωμετρία en_US
dc.title Οπτική και ηχητική αντίληψη υπερχώρων en_US
dc.title.alternative Visual and sonic perception of hyperspaces en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account