dc.contributor.author |
Δρόσος, Κωνσταντίνος |
|
dc.contributor.author |
Drosos, Konstantinos |
|
dc.date.accessioned |
2024-07-15T06:54:20Z |
|
dc.date.available |
2024-07-15T06:54:20Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
Δρόσος, Κ., 2015. Εξόρυξη συναισθηματικής πληροφορίας από ηχητικά γεγονότα (Doctoral dissertation, Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Μουσικής και Οπτικοακουστικών Τεχνών. Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας. Εργαστήριο Επεξεργασίας Οπτικοακουστικών Σημάτων). |
en_US |
dc.identifier.other |
10.12681/eadd/36725 |
|
dc.identifier.uri |
http://195.251.111.89:8555/xmlui/handle/123456789/2325 |
|
dc.description |
xvi, 197 σ., πιν., σχημ., γραφ., ευρ.
Επιστήμη Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού, Μηχανικού Η/Υ |
en_US |
dc.description.abstract |
Το ακουστικό κανάλι ένα από τα δύο συνηθέστερα κανάλια επικοινωνίας. Μέσω της ακοής, ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται μία πληθώρα πληροφοριών σχετικά με το περιβάλλον του, μπορεί να λάβει γνώσει από πληροφορίες που του μεταδίδει κάποιος άλλος άνθρωπος ή και να ψυχαγωγηθεί. Η γνώση ότι η ομιλία και η μουσική μπορούν να εγείρουν συναισθήματα στον ακροατή είναι κοινός τόπος στους ειδικούς και μη ειδικούς. ́Ομως, οι δύο αυτοί τύποι ηχητικού ερεθίσματος, ήτοι ομιλία και μουσική, είναι μόνο ένα μέρος του συνόλου των ήχων που μπορεί να ακούσει ένας άνθρωπος. Υπάρχει και μία άλλη κατηγορία, οι γενικοί ήχοι ή ηχητικά γεγονότα, οι οποίοι καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος του πλήθους ηχητικών ερεθισμάτων που ακούει ένας άνθρωπος. ́Εχει ήδη δειχθεί, από δημοσιευμένες εργασίες, ότι τα ηχητικά γεγονότα μπορούν να επηρεάσουν το συναίσθημα του ακροατή τους, χωρίς όμως να έχει βρεθεί κάποια σχέση με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ηχητικού ερεθίσματος ή επιπλέον πληροφορίας που μεταφέρεται μέσω τον ηχητικών γεγονότων. Λόγω της γενικής φύσης αυτού του τύπου ηχητικού ερεθίσματος, εάν βρεθεί μία σχέση μεταξύ των τεχνικών ηχητικών χαρακτηριστικών και του εγειρόμενου, στον ακροατή, συναίσθημα τότε είναι αρ- κετά πιθανό αυτό το τεχνικό χαρακτηριστικό να μπορεί να επιδράσει με τον συγκεκριμένο τρόπο και στις άλλες δύο, πιο ειδικές, μορφές ήχου, ήτοι την ομιλία και την μουσική. Το γεγονός αυτό θα επιτρέψει μία εποπτική έρευνα σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των εν γένει ηχητικών ερεθισμάτων με την συναισθηματική τους επήρεια στον ακροατή. ́Ετσι, η ανά χείρας διατριβή εστιάζει στην αναγνώριση συναισθήματος από ηχητικά γεγονότα. Ερευνά και παρουσιάζει αποτελέσματα σχετικά με την επήρεια του ρυθμού, της ενέργειας, του σημασιολογικού περιεχομένου του ηχητικού γεγονότος αλλά και της χωρικής τοποθέτησης της πηγής στο συναίσθημα του ακροατή. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ο ρυθμός αποτελεί ένα τεχνικό χαρακτηριστικό το οποίο μπορεί να επηρεάσει το συναίσθημα του ακροατή για όλους τους τύπους ηχητικών ερεθισμάτων αλλά και ότι η χωρική τοποθέτηση της πηγής μπορεί να τροποποιήσει το εγειρόμενο συναίσθημα από ένα ηχητικό ερέθισμα. |
en_US |
dc.language.iso |
el |
en_US |
dc.publisher |
Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Σχολή Μουσικής και Οπτικοακουστικών Τεχνών. Τμήμα Τεχνών Ήχου και Εικόνας. Εργαστήριο Επεξεργασίας Οπτικοακουστικών Σημάτων |
en_US |
dc.subject |
Αναγνώριση συναισθήματος |
en_US |
dc.subject |
Ηχητικά γεγονότα |
en_US |
dc.subject |
Συναισθηματική ακουστική οικολογία |
en_US |
dc.subject |
Αμφιωτική ακρόαση |
en_US |
dc.subject |
Ρυθμός |
en_US |
dc.subject |
Ενέργεια |
en_US |
dc.subject |
Χωρική τοποθέτηση πηγής |
en_US |
dc.title |
Εξόρυξη συναισθηματικής πληροφορίας από ηχητικά γεγονότα |
en_US |
dc.title.alternative |
Emotional information retrieval from sound events |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |