Κέντρο Διδασκαλίας και Μάθησης Ι.Π. - DSpace Repository

Εφαρμογές μαθηματικών μοντέλων της τοπολογίας και της θεωρίας καταστροφών στη σύνθεση μουσικής

Show simple item record

dc.contributor.author Κοσώνα, Θεοφανώ
dc.contributor.author Kosona, Fani
dc.date.accessioned 2024-07-17T21:26:27Z
dc.date.available 2024-07-17T21:26:27Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Κοσώνα, Θ., 2012. Εφαρμογές μαθηματικών μοντέλων της τοπολογίας και της θεωρίας καταστροφών στη σύνθεση μουσικής (Doctoral dissertation, Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Μουσικών Σπουδών). en_US
dc.identifier.other 10.12681/eadd/27860
dc.identifier.uri http://195.251.111.89:8555/xmlui/handle/123456789/2348
dc.description πιν., σχημ., ευρ. Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες, Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική) en_US
dc.description.abstract Η παρούσα διατριβή είναι εστιασμένη στην ιδέα της μαθηματικής μοντελοποίησης του μουσικού έργου. Βασικός σκοπός της έρευνας ήταν η βαθύτερη κατανόηση των λειτουργιών της μουσικής φόρμας και των προοπτικών της. Η χρήση των τοπολογικών εργαλείων διαμορφώνει ένα περιβάλλον μεγαλύτερης ακρίβειας για τη χαρτογράφηση του μουσικού δομικού χώρου και την αντιμετώπισή του ως φορέα ιδιοτήτων γνωστών μαθηματικών χώρων, των οποίων οι τοπολογικές ιδιότητες μπορούν να λειτουργήσουν ως ένα εύχρηστο και δυναμικό, πρότυπο εργαλείο. Αποτέλεσμα αυτών των χειρισμών είναι η πρόταση για έναν «τοπολογικό σχεδιασμό», ως δομική βάση που μπορεί να εξυπηρετήσει τους δημιουργικούς οραματισμούς. Η χρήση της θεωρίας καταστροφών οδήγησε στην εισαγωγή μιας οργανωμένης αντίληψης της ασυνέχειας του μουσικό έργο και στη μετατροπή του σε δυναμικό σύστημα, όπου δυνάμεις πολλαπλών ελκυστών και καταστάσεις διακλαδώσεων πιέζουν τα όρια και τη δομική σταθερότητα της φόρμας. Συνέπεια των καινοτομιών αυτών στη μουσική φόρμα είναι η αναβάθμιση του δομικού και οντολογικού χώρου της μουσικής σύνθεσης, με την εισαγωγή δράσεων που αποδομούν με οργανωμένο τρόπο την πληροφοριακή αυτοσυσχέτιση του έργου και με την διερεύνηση καταστάσεων που φαινομενολογικά προσλαμβάνονται ως μη αιτιοκρατικές. Συνεπώς, έννοιες όπως η αιτιοκρατία και η αυτοσυσχέτιση, που κατά παράδοση αποτελούσαν περιοριστικούς κανόνες στη μουσική σύνθεση και γενικά την καλλιτεχνική δημιουργία, τοποθετούνται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο. Η διεύρυνση αυτή του δομικού και οντολογικού χώρου ανοίγει νέες προοπτικές σε αποδομητικές θεωρήσεις, μέχρι και του αιτήματος για αναθεώρηση (διεύρυνση) της αρχής της εσωτερικής συνοχής του μουσικού έργου. Η διατριβή περιλαμβάνει έξι (6) μουσικές υλοποιήσεις, στις οποίες χρησιμοποιήθηκαν τα μοντέλα ανακαμπής και πεταλούδας της θεωρίας καταστροφών, τα οποία αξιοποιήθηκαν με πολλούς και πρωτότυπους τρόπους, σε διάφορα επίπεδα από το μικροδομικό προς το μακροδομικό, με αυτοματοποιημένες και μη διαδρομές. Η διαχείριση των μουσικών παραμέτρων μέσα σε ένα παραμετροποιημένο δομικό χώρο του μουσικού έργου, σε συνδυασμό με τα διαθέσιμα αλγεβρικά μοντέλα, διευκολύνει και αλγοριθμικές κατασκευές με ηλεκτρονικό ήχο. Τα προγραμματιστικά περιβάλλοντα SuperCollider 3 και CSound χρησιμοποιήθηκαν για την αξιοποίηση αυτών των δυνατοτήτων. Σε όλες τις μοντελοποιήσεις, οι αναγκαίοι υπολογισμοί έγιναν στο προγραμματιστικό περιβάλλον του Matlab 7.2 (The Mathworks, Natick, MA). en_US
dc.language.iso el en_US
dc.publisher Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Μουσικών Σπουδών en_US
dc.subject Μαθηματική μοντελοποίηση en_US
dc.subject Μουσική σύνθεση en_US
dc.subject Θεωρία καταστροφών en_US
dc.subject Τοπολογία en_US
dc.subject Αποδόμηση en_US
dc.subject Δυναμικά συστήματα en_US
dc.subject Επιστήμες της πολυπλοκότητας en_US
dc.subject Δομική σταθερότητα - αστάθεια en_US
dc.title Εφαρμογές μαθηματικών μοντέλων της τοπολογίας και της θεωρίας καταστροφών στη σύνθεση μουσικής en_US
dc.title.alternative Applications of mathematical models from topology and catastrophe theory to music en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account