Abstract:
Με αφετηρία το 1862, οπότε και εμφανίζεται η πρώτη αναφορά στο όνομα του Richard Wagner σε ελληνικό κείμενο (στο τεύχος της 1.3.1862, αρ. 287 του περιοδικού "Πανδώρα") και με συμβολικό όριο το 1902, οπότε ανεβαίνει για πρώτη φορά βαγκνερική όπερα σε ελληνικό θέατρο (ο "Lohengrin" στο Δημοτικό Θέατρο Κέρκυρας τον Δεκέμβριο του 1902), η διατριβή αποπειράται να περιγράψει και να αναλύσει την επιρροή που άσκησε το θεωρητικό και μουσικό έργο του Richard Wagner στην ελληνικό χώρο σε μια εποχή κατά την οποία η ίδια η μουσική του δεν ήταν γνωστή στο ευρύ ελληνόφωνο κοινό παρά μόνο αποσπασματικά. Η επιρροή στη σκέψη, το θεωρητικό έργο, την δημιουργία (λογοτεχνία, μουσική) αλλά και την ίδια τη ζωή σημαντικότατων προσωπικοτήτων της εποχής τοποθετεί τον ελληνικό βαγκνερισμό σε σημαντική θέση στον διεθνή χάρτη των βαγκνερικών σπουδών, καθώς άλλωστε σε κάποια περιπτώσεις η ελληνική συμβολή εκτός από πολύ σημαντική είναι και χρονικώς πρώιμη.
Description:
610 σ., εικ.
Ανθρωπιστικές Επιστήμες και Τέχνες (Τέχνες, Ιστορία της Τέχνης, Ερμηνευτικές Τέχνες, Μουσική)